آموزش استفاده از ChatGPT فارسی + همراه با تصویر

ChatGPT یک مدل زبانی هوش مصنوعی است که به محبوبیت بالایی در جهان دست یافته است. علت این محبوبیت عملکرد قدرتمند ربات و گفتگوی انسان محور آن است. با این ابزار فوق العاده می توان بسیاری از فعالیت های مختلف را آسان تر کرد. به طور مثال قصد دارید ایمیلی برای استاد خود بنویسید که لازم است از متون آماده موجود در وب نباشد. می توانید از چت جی پی تی بخواهید تا ایمیل مورد نظر را با هر سبک و سیاق دلخواه خود نوشته و در نهایت در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

می توانید نظر ChatGPT را در مورد طراحی خانه خود پرسیده و یا از آن بخواهید در حل یک مسئله ریاضی به شما کمک کند. همه اینها تنها بخشی از قابلیت های این هوش مصنوعی است.

متاسفانه دسترسی کاربران داخلی به این ابزار فوق العاده مسدود شده است. اما وبسایت چت جی پی تی پرشین امکان استفاده از ChatGPT را به راحتی مقدور ساخته است و افزون بر آن در طراحی رابط کاربری آن، کار با این ربات را راحت تر و دلنشین تر ساخته است.

در ادامه به آموزش استفاده از ChatGPT فارسی، نحوه ورود و دیگر موارد مورد نیاز می پردازیم.

آموزش استفاده از ChatGPT فارسی

نحوه ورود و آموزش استفاده از ChatGPT فارسی

  1. برای استفاده از ChatGPT فارسی، ابتدا وارد وبسایت www.chatgptpersian.com شده و “ورود به ChatGPT” را انتخاب نمایید.
تصویر آموزشی یک

در صورتی که کاربر تلفن همراه هستید صفحه سایت به این صورت برای شما نمایش داده می شود :

تصویر آموزشی یک (حالت تلفن همراه)

۲. اکنون به صفحه اپلیکشین انتقال می یابید. در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید از گزینه ورود استفاده نمایید. در غیر اینصورت مطابق تصویر زیر گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید:

تصویر آموزشی دو

۳. پس از انتخاب گزینه ثبت نام، به ترتیب نام، ایمیل و شماره همراه خود را در کادر مربوطه وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات وارد شده صحیح و شماره همراه قابل دسترسی باشد؛ چراکه کد دسترسی به اپلیکشین به همان شماره ارسال می شود.

تصویر آموزشی سه

۴. پس از وارد نمودن اطلاعات ثبت نام گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید. در صفحه بعد لازم است تا کد ۴ رقمی ارسال شده به شماره همراه خود وارد نمایید. توجه داشته باشید که ارسال کد ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد.

تصویر آموزشی چهار

۵. در صورتی که کد وارد شده صحیح باشد، به صورت خودکار به صفحه ChatGPT انتقال داده می شوید. حال می توانید از طریق گزینه “+ چت جدید” گفتگوی تازه ای با هوش مصنوعی چت جی پی تی آغاز نمایید. همچنین در این صفحه چند نمونه مثال از پیش آماده شده قرار داده شده است که می توانید با انتخاب هر کدام مستقیم آن سوال را از ChatGPT بپرسید. افزون بر آن چند مورد از توانایی ها و محدودیت های ChatGPT قابل مشاهده است:

تصویر آموزشی پنج

۶. پس از انتخاب گزینه “+ چت جدید” وارد صفحه گفتگو با ChatGPT می شوید. رنگ آبی نمایشگر گفتگوهای شما و رنگ سبز نمایشگر پاسخ های چت جی پی تی است. توجه داشته باشید که در نسخه رایگان، تعداد کلمات تولید شده توسط ربات محدود است. بنابراین در صورتی که پاسخ ربات ناقص ماند، می توانید با نوشتن عبارت “ادامه بده” از او بخواهید تا ادامه متن را بنویسد.

تصویر آموزشی ششم

۷. ذکر این نکته ضروری است که پس از انجام یک گفتگو با ChatGPT، در صفحه اصلی اپلیکشن گزینه جدیدی به نام “چت های اخیر” ظاهر می شود. بنابراین امکان دسترسی به گفتگوهای پیشین نیز میسر است. اولین عبارت نوشته شده توسط شما به عنوان عنوان آن گفتگو در نظر گرفته می شود. در تصویر زیر می توانید گفتگوی ایجاد شده قبلی را مشاهده نمایید:

تصویر آموزشی هفت

سخن پایانی

در این مقاله، آموزش استفاده از ChatGPT فارسی همراه با تصاویر مورد نیاز قرار داده شد. با این حال استفاده تخصصی از این ابزار نیازمند آموزش بیشتر و همچنین برخی نکات تجربی در حین استفاده است. شماری از ترفند های استفاده از ChatGPT را می توانید مقالات وبسایت بخوانید.

تیم چت چی پی تی پرشین امیدوار است تا شما بهترین تجربه را حین استفاده از این ابزار هوش مصنوعی داشته باشید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا به منظور طرح پیشنهادات و انتقادات از طریق صفحه گزارش مشکل آن را با ما در میان بگذارید.

۳ پاسخ

نظر خود را به اشتراک بگذارید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده‌اند.